Қазақстандағы электрондық коммерция нарығы: онлайн сауда өсіп келеді

АСТАНА. KAZINFORM — 2024 жылы Қазақстанда электрондық сауда нарығы 3,1 трлн теңгеден асты. Оның 85 пайызға жуығы маркетплейстер үлесіне тиесілі, деп хабарлайды Ұлттық статистика бюросы.

онлайн сауда
Фото: Pixabay

Ресми деректерге сүйеніп, сандарға көз жүгіртсек. Аталған көрсеткіштің 84,9 пайызы немесе 2679,8 млрд теңгесі электрондық сауда платформалары (маркетплейстер) арқылы жүзеге асқан. Ал 15,1 пайызы, яғни 476,5 млрд теңгесі — тауарларды меншікті интернет-ресурстар арқылы сатқан бөлшек сауда кәсіпорындарының үлесінде.
Соның ішінде 2024 жылы электрондық коммерция платформасын пайдаланатын кәсіпорындардың үлесі 82,5 пайызды құрады. Тауарлар мен қызметтерді меншікті интернет-ресурстар арқылы сататын кәсіпорындар — 26,8 пайыз, ал осы көрсетілген екеуін қатар пайдаланатындар — 9,3 пайыз екені жазылған.

Сондай-ақ электрондық коммерция саласындағы қызметтер көлемі 2024 жылы 2443,4 млрд теңгені құрады. Оның ішінде маркетплейстер арқылы көрсетілген қызметтер көлемі — 2065,2 млрд теңге (84,5 пайыз), меншікті интернет-ресурстар арқылы — 378,2 млрд теңге (15,5 пайыз).

Басты тауарлар мен қызмет түрлері

Маркетплейстер арқылы бөлшек саудада өткізілген тауарлардың негізгі бөлігін телефондар мен гаджеттер — 27,4 пайыз, одан кейін тұрмыстық техника — 13,3 пайыз, киім-кешек, аяқ киім, спорттық тауарлар — 10,3 пайыз және компьютерлік техника мен бағдарламалық жасақтама — 5,7 пайызды құрады.

Ал, меншікті интернет-ресурстар арқылы бөлшек саудада ең көп сатылған тауарлардің көбі косметика мен парфюмерия — 22,4 пайыз, екінші орында тұрмыстық техника — 13,4 пайыз. Сонымен қатар тізімде дәрілік заттар — 11,8 пайыз, телефондар мен гаджеттер — 10,1 пайыз, зергерлік бұйымдар — 8,7 пайыз, азық-түлік өнімдері — 8,3 пайыз бар.

Құжатта бөлшек электрондық сауданың ең үлкен үлесі орташа кәсіпорындарға тиесілі — 79 пайыз, одан кейін шағын — 17,1 пайыз және ірі кәсіпорындар — 3,9 пайыз екені жазылған.

Маркетплейс арқылы тауарлар бойынша орташа бағамы 17 572 теңге, қызметтер бойынша — 3 274 теңге болса, меншікті интернет-ресурс арқылы бұл көрсеткіш сәйкесінше 39 179 және 15 243 теңгені құрады.

Ұлттық статистика бюросы маркетплейс ұстаушылары бойынша зерттеу жасап, иеленушілердің негізгі бөлігі компьютерлік бағдарламалау — 26,8 пайыз, одан кейін деректерді өңдеу және қосымшаларды орналастыру — 19,5 пайыз салаларында екенін анықтаған. Оған қоса интернет арқылы бөлшек сауда — 12,2 пайыз, басқа да IT-қызметтер — 12,2 пайыз екенін атап өткен.

Көрсетілген қызметтер көлемінің ең көп үлесі жүк (29,5 пайыз) және жолаушылар (29,4 пайыз) тасымалы, көлік орындарын брондау — 25 пайыз. Бұл қызметтердің 56,3 пайызы шағын кәсіпорындар (100 адамға дейінгі қызметкерлері бар), ал 43,7 пайызы орта кәсіпорындар арқылы ұсынылған.

Меншікті интернет-ресурстар арқылы көрсетілген қызметтерде билеттер мен көлік орындарын брондау — 30,5 пайыз, жолаушылар тасымалы — 23,9 пайыз, өзге де қызметтер — 18,6 пайыз құрады. Бұл сегментте шағын кәсіпорындардың үлесі — 54,5 пайыз, орта — 28,4 пайыз, ірі кәсіпорындар — 17,1 пайыз.

Қазақстандықтар тауарлар мен қызметтер үшін төлем жасау кезінде көбіне дебеттік карта немесе банк аударымын — 32,2 пайыз, интернет арқылы несие картасын — 23,7 пайыз, қолма-қол төлемді — 22,8 пайыз, онлайн төлемдерді — 13,7 пайыз таңдайды. Сондай-ақ тауарды сатып алушыға тікелей жеткізу (пошта немесе курьер арқылы) — 45,8 пайыз, өздігінен алып кету — 34 пайыз, веб-сайттан немесе қосымшадан онлайн жүктеу — 20,2 пайызды құрады.

Айте кетейік, бұған дейін Қазақстан мен ЕАЭО елдері арасындағы өзара сауда көлемі азайғаны жайлы жазғанбыз.

Соңғы жаңалықтар