Білім беру жүйесіндегі реформалар туралы
Қазіргі дәуірде болса дүниежүзілік ғаламдануы өркендеген индустриялды елдер, жаңа индустриялды елдер және төмен дамыған елдер деп ажыратамыз. Дүниежүзілік ғаламдануда дамыған индустриялды мемлекеттер айырықша орынды иемдейді. Олар өздерінің негізгі макроэкономикалық көрсеткіштері бойынша басқа елдермен салыстырғанда әдеуір алда тұрады. Бұндай елдер сипатында АҚШ, Жапон, Германия, Франция, Ұлы Британия, Канада және Италияны айтуға болады. Олардың үлесіне жер жүзілік өндіріп шығару өндірісінің 60 процент тауар және қызметтер экспортының да 60 процент тұры келеді.
Жоғарғы кәсіби білім беру жүйесінің көпдеңгейлігіне өтуі заманауи қазақ қоғамының және мемлекеттегі экономикалық ахуалының даму логикасына сәйкес келеді: жұмысқа жарамды азамат заманауи шарттарда қажетті білімнің минималды қажеттісін алуы міндетті және өмір бойы әрі қарай өз білімін жетілдіруі қажет.
Болон үрдісін отандық білім беру жүйесіне енгіздірей тұрғанымызда жоғары оқу орындарында білім беру үрдісінің қалыптасқан дәстүрлі методикасының сақталып, жоғарғы білім берудің сапасының төмендеуі байқалған. Қазіргі жағдайда жаңа білім мен инновацияларды өндіре алу қабілеті кез келген мемлекеттердің бәсекеге қабілеттілігі мен дамуының негізгі тетіктері болыптабылады, ал жоғарғы мамандандырылған білім беру - инновациялық инфрақұрылымның негізгі компоненті болып табылады.
Көпдеңгейлі жоғары кәсіби білім беру жүйесі жеке бағытталған стратегиялық даму барысына, студенттік шағынан бастап тұлғалар арасындағы қарым қатынастың қабілеттерін қалыптастыруға ықпал жасайды. Бұл жүйе алған білімнің іске асырылуын нақтылығын қамтамасыз етеді және кадрларды даярлауда білім берудің деңгейінде әдістемесі мен методикасының диверсификациялануын қамтамасыз етеді.
Қорыта келгенде, жаһандану жағдайында Қазақстанның 1997-2001 және 2008-2010 жылдары Болон декларациясына қосылуы білім кеңістігінде әр түрлі фигуралар мен олардың жұмыс атқару мінездеріне үлкен өзгерістер енгіздірді. "Болоньядан келген желдің" арқасында жоғарғы мектептегі инновациялар толқыны қазақстандық, сондай ақ, ресейлік академиялық қоғамнан жаңа көзқарастарды, әдістерді және қарым-қатынастарды талап етті. Болондық жаңа өзгерістерді жоғарғы оқу орындардың қызметкерлері, административті және академиялық қоғамдастықтар ырғақты қарастыруда. Олар бір жағынан - жаһанды құбылыстарға европалық жауап ретінде, басқа жағынан - жоғарғы білімге европалық өлшеу хабарламасының тәсілі ретінде қабылдануда.