Алматының көлік инфрақұрылымын жетілдірудің негізгі бағыттары айқындалды

АЛМАТЫ. KAZINFORM - Алматы әкімдігі көлік құрылымын 2030 жылға дейінгі дамыту жөніндегі шеберлік жоспарын бекітті.

көлік
Фото: Алматы әкімдігі

Жоспар - Алматының көлік инфрақұрылымын жетілдірудің негізгі бағыттарын айқындайтын және «адамдар үшін қала» қағидатын іс жүзінде жүзеге асыруға мүмкіндік беретін стратегиялық құжат.

Шеберлік жоспардың басты міндеті - халықты жеке көліктен қоғамдық көлікке ауыстыру. Негізгі көрсеткіш 2030 жылға дейін қоғамдық көлікпен жүру санының 64%-ға артуы болмақ.

Құжат 2040 жылға дейінгі Бас жоспар, «Алматының 2025 жылға дейінгі даму бағдарламалары және 2030 жылға дейінгі орта мерзімді перспективалар» және «Алматы агломерациясы аумақтарының қала құрылысын жоспарлау сызбалары» аясында қаланың үздік әлемдік тәжірибелері мен ерекшеліктерін ескере отырып әзірленді.

Көлік инфрақұрылымын құру 5 жылдан 7 жылға дейінгі уақытты қажет етеді және Алматының қоғамдық көлігін жүйелі трансформациялау элементтерінің біріне айналады.

Қалалық мобильділік басқармасы көлік құрылымының пилоттық дәлізі ретінде Райымбек даңғылының батысында Абай көшесінен («Барлық» базары ауданы) Пушкин көшесіне дейінгі ұзындығы 17 км учаскенің таңдалғанын атап өтті. Оны іске асыру осы жылы басталады.

Бүгінде осы даңғылдағы бөлінген жолақтар бойынша қоғамдық көліктің басым қозғалысы бар учаскелердің ұзындығы жалпы ұзындықтың 70%-ға кем. Бөлінген жолақтарды басқарудың төмен деңгейі оларға жеке көліктердің шығуына да ықпал етеді.

Алматы әкімдігі 2025-2026 жылдары 14 дәлізден тұратын көлік құрылымы желісін қалыптастыруды қамтитын өтпелі кезең болатынын атап өтті. Көлік құрылымын енгізудің алғашқы маңызды нәтижелерін 2026 жылдың соңына қарай екі кезеңінің аяқталу қорытындысынан көруге болады. 

Осы уақытқа дейін автобустар паркі газ және электрге ауыстырылады, жеңіл рельсті көліктің бірінші желісін іске қосу, «Қалқаман» метро станциясының ашылуы, батыс, солтүстік және шығыс бағыттарда үш көлік-ауысып отыру торабының құрылысы қолға алынады.

Шеберлік жоспарға сәйкес, 2027 - 2030 жылдары мынадай нысаналы көрсеткіштерге қолжеткізу жоспарлануда: 42 жүрдек қоғамдық көлік дәлізін және 39 тораптық станцияны қалыптастыру. Мұның бәрі 75% тұрғылықты және 81% жұмыс орындарын қамтуға мүмкіндік береді.

«Көлік құрылымының маңызды элементі және оның тұрғындар үшін тартымдылығы жолаушылар инфрақұрылымы cаналады. Сондықтан трансплантация тораптары жолаушының жүру уақытын үнемдейтін, интуитивті және қауіпсіздік сезімін қамтамасыз ететіндей ұйымдастырылуы керек. Қолданыстағы 1 208 аялдаманы 1 245 аялдамаға дейін көбейту болжануда. Барлық жобаланған аялдама мен тасымалдау пункті Vision Zero принциптеріне сәйкес келеді. Сондай-ақ, аялдамалардың қолжетімділік радиусын арттыру үшін соңғы мильдік көлік инфрақұрылымын-негізгі қоныстану аймақтарынан аялдамаларға дейінгі жаяу жүргіншілер мен велосипед жолдарын құру жоспарда тұр», - деп атап өтті әкімдіктен.

Бағыттар желілерін дамыту тәсілі қолданыстағы маршруттарды бейімдеуді, сондай-ақ жаңаларын құруға ықпал етеді. Қоғамдық көлікте жылына 3 млн-ға дейін жүру санының болжамды ұлғаюына сүйене отырып, LRT жылжымалы құрамының бағалау паркі 30 бірлікті, метро – 4 вагоннан 25 составты құрайды. Дөңгелекті қоғамдық көлік паркі (автобустар, электробустар, троллейбустар) жиынтығында 3,9 мың бірлікті құрайды. 

Соңғы жаңалықтар