Саламат және Happy cake: қандай қазақстандық брендтер АҚШ нарығына шықты

АСТАНА.KAZINFORM — ҚР Сауда және интеграция министрлігінің «QazTrade сауда саясатын дамыту орталығы» акционерлік қоғамының Вашингтондағы өкілі Рамазан Сламханов Kazinform тілшісіне берген сұхбатында ұйымның қызметі шикізаттық емес экспортты дамытуға және қазақстандық бизнестің АҚШ нарығына шығуына көмектесуге бағытталғанын атап өтті.

Саламат және Happy cake: қандай қазақстандық брендтер АҚШ нарығына шықты
Фото: Рустем Кожыбаев/Kazinform

— Нью-Йоркте өткен дөңгелек үстел туралы пікіріңіз қандай? 

— Бұл Мемлекет басшысының қатысуымен өтетін биылғы БҰҰ Бас Ассамблеясының 80-ші сессиясына орайластырылған маңызды оқиғалардың бірі деп есептеймін. QazTrade негізгі рөлі қазақстандық экспортты және қазақстандық компанияларды АҚШ нарығында ілгерілету және Американың қолдауына ие болудың тамаша мүмкіндігі.

— Қазақстандық бизнес АҚШ-та қандай қиындықтарға тап болады?

— Отандық кәсіпкерлер АҚШ-та кәсібін дамытуға көп қызығушылық танытады, бірақ олар бірқатар кедергілерге тап болады. Негізгі қиындықтарға сенімді серіктес табу, жоғары сапа және сертификаттау стандарттары, сауда шектеулері, логистикалық мәселелер және нарық мүмкіндіктері туралы ақпараттың жетіспеушілігі жатады.

АҚШ нарығында, әсіресе азық-түлік, фармацевтика және технология салаларында қатаң талаптар бар. Қазақстандық компаниялар Азық-түлік және дәрі-дәрмек басқармасының (FDA) ұзақ және қымбат сертификаттау процесінен өтуге әрдайым дайын бола бермейді. Сондықтан QazTrade отандық кәсіпорындарға бірнеше негізгі бағыттар бойынша жан-жақты қолдау көрсетеді:

Біріншіден, компанияны жеделдету, соның ішінде кеңес беру, сыртқы нарыққа шығуға дайындық және өнімдерді АҚШ талаптарына бейімдеу.

Екіншіден, сауда миссияларын ұйымдастыру, B2B кездесулерін өткізу және америкалық серіктестермен іскерлік байланыс орнату.

Үшіншіден, темір жол, автомобиль және теңіз жүктерін қоса алғанда, логистикалық шығындардың бір бөлігін өтеу.

Төртіншіден, маркетингтік қолдау, оның ішінде брендті дамыту, көрмелерге қатысу және халықаралық нарықтар үшін өнімдерді стандарттауда көмек көрсету.

— АҚШ-та қазақстандық бизнесті ілгерілету бойынша оң тәжірибеңіз бар ма?

— Қазақстандық тауарларды экспорттаудағы сәтті жағдайдың бірі — кәсіпкер Самат Өмірзақов жетекшілік ететін UMI Capital Holding компаниясы Қазақстанның Нью-Йорктегі Бас консулдығының қолдауымен жүзеге асырып жатқан жоба. Осы жоба аясында «SALAMAT» ЖШС брендімен 50 тонна Қостанай ұны АҚШ-қа жөнелтілді. Қазіргі уақытта ұн екі ірі нарықта — Amazon және Walmart-та ​​белсенді түрде алға жылжып келеді. QazTrade тетіктері мен құралдарын пайдалана отырып, кәсіпкерге ұн жеткізу көлемін айына 100 тоннаға дейін арттыруға қолдау көрсету жоспарымыз бар.

QazTrade және оның АҚШ-тағы өкілдігінің негізгі миссиясы Қазақстанның шикізаттық емес экспортын ілгерілету және отандық компаниялардың америкалық нарыққа шығуына ықпал ету. Айта кетейік, бүгінде қазақстандық кәсіпкерлер АҚШ-ты әртүрлі салаларда белсенді түрде зерттеп жатыр. Мысалы, Happy Cake — Техастағы наубайхана, ал Hero’s Journey — Нью-Йорктегі бірегей фитнес-стартап. Сонымен қатар, Америка Құрама Штаттарында көбірек компаниялар, кофеханалар және жеке кәсіпкерлер кәсібін құрып, бизнестерін дамытып жатыр. 

Тұрақты сауда кедергілеріне, соның ішінде АҚШ әкімшілігі енгізген 25% кеден баждарына және Джексон-Вэник түзетуінің ресми болуына қарамастан, тәжірибе қазақстандық өнімдердің сұранысқа ие екенін көрсетеді. Тарифтерге қарамастан, біздің серіктестер өз өнімдерінің жоғары сапасы мен бәсекеге қабілеттілігінің арқасында пайда тауып жатыр.

Логистикаға ерекше көңіл бөлінеді. Теңізге шыға алмайтын Қазақстан қосымша шығындарға тап болады, бірақ үлкен жүктерді тасымалдауды ұйымдастыру және көлік компанияларымен ұзақ мерзімді келісім-шарттар жасау арқылы тасымалдау құны тұрақты және бәсекеге қабілетті болады. Негізгі шешімдердің бірі — Транскаспий халықаралық көлік бағыты («Орта дәліз») шеңберінде Ақтау-Баку-Поти-Ыстанбұл-АҚШ Шығыс жағалауы бағытын дамыту. Бұл бағыт қазіргі уақытта ең қауіпсіз және ең үнемді бағыт саналады, жеткізу уақыты шамамен екі айды құрайды.

— Қазақстан мен АҚШ-тың іскер топтарына не айтар едіңіз?

— Ақпараттық және кеңес беру қызметтері маңызды бағыт болып қала береді. QazTrade анықтамалық материалдарды беруге, консультация беруге және қазақстандық және америкадық компанияларды қолдауға дайын. Отандық өнімнің даусыз артықшылығы олардың табиғилығы мен экологиялық тазалығында, бұл америкалық нарықтағы органикалық тауарларға сұранысты толығымен қанағаттандырады.

Бұған дейін Нью-Йоркте жұмыс сапарымен жүрген Президент Қасым-Жомарт Тоқаев америкалық бизнес өкілдерімен өткен дөңгелек үстел отырысына қатысқаны хабарланған болатын.

Соңғы жаңалықтар