Туған елдің туын биік көтерген
Өмір жолын 17 жасында мектеп мұғалімінен бастаған Асекең, 1942-1946 жылдары Армия қатарына шақырылып, батальон, полк деңгейінде әскери-саяси ұйымдастырушылық қызметтер атқарды. Ұлы отан соғысы жылдарында жауынгерлерді баптап, оларды қаһармандық, ерлік көрсетуге баулып, жеңіске жетуімізге үлкен үлес қосты.
Соғыстан елге оралған соң, саяси және идеологиялық жұмыстармен айналысты. Аудандық партия комитетінің нұсқаушысы, аудандық, облыстық комсомол комитеттерінің хатшысы болды. Жамбыл облысының Красногор және Меркі аудандарында партия комитетінің бірінші хатшысы қызметін атқарды. Небәрі 36 жасында Жамбыл облыстық Кеңесі атқару комитетінің төрағасы, екі жылдан кейін осы облыстың партия комитетінің бірінші хатшысы болып сайланды. Облыстың экономикасын, мәдениетін дамытуға орасан зор еңбек сіңірді. Ірі өндіріс орындары бой көтерді, ғылыми-зерттеу орталықтары, мәдениет ошақтары ашылды. Жамбыл қаласы өсіп-өнген, гүлденген қалаға айналды. Халықтың мәдениеті мен тұрмысы жақсарды.
1965-1978 жылдары Алматы облыстық партия комитетінің бірінші хатшысы қызметін атқарды. Астаналық облыстың ғылыми-техникалық, мәдени-әлеуметтік, экономикалық әлеуетін биік деңгейге көтерді. Балқаш өңіріндегі Ақдала алқаптары күріш өсіретін асыл аймаққа айналды. Қарадала, Шеңгелді, күртідегі Бозай аймақтары суландырылып, молшылық, береке мекеніне айналды. Бүкіл Жетісу өңірі гүлдей жайнап түрленді. Алматы қаласы көркейіп өсе түсті. Жаңа ірі өндіріс орындары ашылып, ықшам аудандар дүниеге келді. Көптеген сәулетті ескерткіштер мен алып ғимараттар соғылып, көшелері сән түзеді.
1978-1985 жылдары Оңтүстік Қазақстан облысын басқарып, оны жандандырып, гүлдендіріп, көркейтіп кетті. Жоспардағы нысандарды былай қойғанда, оған қоса, Даңқ мемориалы, балалар темір жолы, ипподром, зоопарк, дендропарк сияқты халыққа қызмет ететін нысандарды іске қосты. Облыс тұрғындары Асекеңнің оңтүстік өңіріне сіңірген ерен еңбегін осы күнге дейін аңыз етіп айтып жүр.
Асекең зейнетке шығысымен Шымкенттен Алматыға көшіп келді. Көп ұзамай Горбачевтың өзімбілермен, өркөкірек, солақай саясатының кесірінен Желтоқсан оқиғасы бұрқ етті. Ол бәрімізге, жалпы қазақ халқының басына түскен үлкен нәубет еді. Желтоқсан оқиғасын ұйымдастырушылардың бірі Асанбай Асқаров деп байбалам салушылар шықты. Көпе-көрнеу жапқан жала, ойдан құрастырылған кінә асқындай түсті. Менің шамалауымша, Асекеңді ұстап, тар қапасқа жабуға, біріншіден, көре алмаушылық себеп болды. Екіншіден, және ең басты себеп, түк кінәсі жоқ Асекеңді ұстап, темір торға қамағандағы солақайлардың мақсаты - Асекең арқылы Д. Қонаевты да қаралап, масқараламақшы болды. Екеуі құда, екеуінің арасында қалайша алыс-беріс болмайды, соны дәлелдеу керек, ал араларында шын мәнінде алыс-беріс жоқ болса, оны «болдыру» керек деп жанталасты.
Горбачевтың негізгі мақсаты - Димекеңді орнынан тайдырып, бас көтерер қазақтарды бір-біріне айдап сап, мансапқа таластырып, халқымызды құлақ кесті құлға айналдырып басқару болатын. Өкінішке қарай, оның ол ойының біразы жүзеге де асты. Өзбекстанды «мақта ісімен» қаралағаны сияқты «қазақ ісін» ұйымдастырып, біраз абзал азаматтарды қамауға алды. Қазақтың кейбіреулерінің қолтығына су бүркіп, туған халқына қарсы айдап салды.
Асекеңе тағылған кінәлар дәлелденбеді. Мысалы, «Асанбай Асқаров туыстарын Шымкентке алып барып, лауазымды қызметке қойды-мыс» деген сөз болды. Асекең Шымкентке өз туыстарынан бір адамды да апармаған. Сол елдің жергілікті азаматтарымен қызмет істеді. Қорғасын зауыты, мақта, тағы басқа шаруашылық өнімін қосып жазып, көзбояушылық жасап, Социалистік Еңбек Ері атанды деген шағым бойынша да тексеру жүргізіліп, қосып жазған ешқандай факті табылмады. Асекең алғаш көзге түсіп, омырауына қадаған Ленин орденін 1947 жылы 25 жасында, Мерке аудандық комсомол комитетінің бірінші хатшысы боп күндіз-түні тыным көрмей, сол жылдары соғылып жатқан теміржол құрылысына белсенді араласып, тусырап жатқан далаға қызылша еккізіп, мал басын көбейтіп, ауыл шаруашылығын дамытып, мол өнім алғаны үшін кеудесіне таққан. Кейінгі алған толып жатқан марапаттарының бәрі (Социалистік еңбек ері атағы, бес Ленин ордені, Октябрь революциясы және екі Еңбек қызыл ту ордені, 20-ға жуық медаль және ондаған мақтау грамоталары) - өзінің ерен еңбегінің айғағы.
Жалақор, бәлеқорлар әйтеуір қара күйені жаға беруді мақсат тұтып, Асекеңе «шовинист, ұлтшыл» деген де айып тақты. Тексеру барысында бұл да бос сөз боп шықты. Біз білетін Асекеңнің отбасы нағыз интернационал отбасы.
Қысқасы, жабылған жаланың бәрі дәлелденбеді. Желтоқсан оқиғасы Асекеңді халқына жаңа қырынан танытты. Шалқыған, жұлдызы жанған кезінде ғана емес, қиын-қыстау, қапаста жүрген кезінде де Асекең Асекең боп қалды. Әке қанынан, ана сүтінен дарыған мықтылығын, даналығын, даралығын көрсетіп, қиындыққа, қатерге қарсы тұрып, жасымай, сынбай өзінің адалдығын дәлелдей білді.
Тар қапасқа түскеннен кейін өзіне көрсетілген өрескел зұлымдықтар туралы Асекең былай дейді: «Калиниченко, Сидоренко, Клещев сынды орталықтың тергеушілері қалайда мені ату жазасына ұшырату жөнінде тапсырма алғандықтарын ашық айтып жүрді. Тергеудің алғашқы күнінен бастап, Калиниченко «сенің алдыңнан жасыл жарық жанып тұр, саған жасыл дүние қауіп төніп тұр» деген жұмбақты сан қайтара сапырды да. Әуелгіде бұл жұмбақтың мәнісін түсінбедім. Кейін тергеуші Сидоренко оның ату жазасы екендігін түсіндірді. Ол менің «адамның кінәсі жоқ болса ше?» деген сауалыма, «сені қылмысты етуге тергеудің күші жетеді» деп жауап берді.
Қамалғаннан кейін екі айдан соң, Мәскеуде Калиниченко: «Аңқау бола бермеңіз, сіз кінәлі болмасаңыз да біз сізді ататын дәрежеге жеткіземіз. Сіз - біреусіз, ал біз тергеушілер - қырықпыз. Егер 37 жыл болғанда, сізді баяғыда атып жіберетін еді. Бізге алғыс айтыңыз, біз созып, сізге кінәңізді мойныңызға алуыңызға мүмкіндік беріп жүрміз. Сіз кінәлі емес екеніңізді немен дәлелдейсіз? Ал біз дәлелдейміз. Сіз бізге жеуге берілген бір жапырақ етсіз» деген болатын. Тергеушінің осы сөздері үстінде мен өзімді-өзім әзер ұстадым. Бірақ қатты ұрысып қалдық. («Тағдыр», «Елнұр» баспасы, Алматы 2007 ж. 286 б.)
- Алдын ала жүргізілген тергеулер барысында да, сот мәжілісінде де қанша жерден қорқытып-үркіткенімен, әзәзілдік жасағанымен, өз басымды, намысымды қорлағанымен, ешқандай кінә, айыпты мойындаған жоқпын. Тергеу көпе-көрнеу заңға қайшы жағдайда жүргізілді. Тергеушілердің теріс әрекеттері мен заңды өрескел бұзып отырғаны жайлы КСРО Бас прокурорының атына, КОКП орталық Комитетінің Бас хатшысы, КСРО Президенті М.С. Горбачевтің атына бір емес, бірнеше рет арыз жаздым. Менің бір де бір арызыма жауап болған жоқ. Жалпы СОКП Орталық Комитетіне - 12, ССРО прокуратурасына 10 арыз жазған екенмін. Менің қаншалықты дәрежеде кінәлі екендігімді партиялық комиссия тарапынан дәлелдеу жөніндегі сансыз тілектерім де аяқсыз қалып жатты, - дейді Асекең сол кездегі екіжүзді Одақ басшылары жөнінде. («Тағдыр», «Елнұр» баспасы, Алматы 2007ж. 282 б.)
Ары мен намысына жанын пида етуге дайын, адалдық пен әділдік үшін тозақтың бар азабына төзген, сөйтіп жүріп өз басы емес, халқының ары мен абыройын ойлаған азаматты қалайша қадірлемеске, қалайша батыр демеске?!
Рухы биік адам ретінде қанды шеңгел қапастан аман-сау, абыройымен шықты. Бүкіл елі боп, бүкіл жұрты боп «Асқаровты құтқару комитетін» құрып, қоғамдық адвокаттар көмекке келіп, оның ішінде орысы, еврейі, қазағы, өзбегі бар, бәрі Асекең үшін аянбай қызмет етті. Жамбылдың, Алматының, Шымкенттің ел ақсақалдары бастаған топ күн сайын ағылып Бішкекке кеп, сотына қатынасып, рухани қолдау жасап отырды. Жалпы, Асқаровтың ісін әділ қарау керек деп тілек білдірген 20 мыңнан астам өтініш түсіпті. Олардың ішінде 43 депутаттың, атақты жазушылардың, белгілі қайраткерлердің тілектері бар. Сөйтіп, Асекеңнің нағыз халықтың ұлы екенін дәлелдеді.
Билік тізгіні қолда тұрған кезде азаматты әркім-ақ мақтайды, әркім-ақ бас иеді, достық көңілін білдіреді. Ал мынандай қиын-қыстау кезеңде халқының Асекең жанынан табылуы тілмен айтып жеткісіз ерекше құбылыс. Кейбіреулер Асекеңді құтқару жолында өз басын қауіпке де тікті.
Бейбіт заманның өзінде бәріміз Асекең, Асекең деп ардақтап келдік қой. Ол кезде де атақ-даңқы, абыройы өзінше асқақ, биік болатын. Ал басына іс түсіп, темір торда 4,5 жыл отырып, бостандыққа шыққаннан кейін ол кісінің абыройы тіпті аспандап кетті. Асекеңді енді тек қана төңірегі, ағайын-туғаны, жақындары ғана емес, бүкіл қазақ, Қазақстанның барлық халқы, тіпті көршілес қырғыз, өзбек, тәжік те, орыс, татарлар да мойындады. Аты бұрынғыдан да бетер аңызға айналды. Ол кісі шын мәнінде аңызға лайықты адам еді.
Бішкекте өткен соттың қорытынды отырысында соңғы сөйлеген сөзін адам таң қаларлық өреде сөйлегені белгілі. Денсаулығы болса нашар, жасы келген, 4,5 жыл темір торда отырып, азап шеккен кісі ғой. Соған қарамастан, бес сағат табанынан тік тұрып, қажымай, сыр бермей, бұрынғы ойына ой қосып, ақылына ақыл қосып, логикалық жүйемен өзінің адалдығы, ақтығы, еліне сіңірген еңбегі туралы дәйекті дәлелдер келтіріп айтқан әр сөзін жұрт көздеріне жас ала отырып тыңдапты.
Асанбай ағамыздың тағы бір ерекше қасиетін айтайын. Шерхан Мұртаза ағамыз 1992 жылы Жуалыда өтетін өзінің 60 жылдық мерейтойына шақырып, Асекеңді алып баруды маған тапсырып еді. Таразға дейін ұшақпен бардық. Терезе жағындағы орындыққа жайғасып, төмен қарап жер жағдайын бағдарлап біраз үнсіз отырды. Әлден соң әңгімесін бастады. Үстінен ұшып бара жатқан барлық колхоз, совхоздардың атын атап, тарихын талдап айтып берді. Қанша мың қойы, ірі қара малы, жылқылары, егістік көлемі бар, қыстауы мен жайлауы қайда, сол жылдары оларды кім басқарды, бәрін түгел-түгел Таразға жеткенше картаға қарап отырғандай әңгімелеп берді.
Мен Асекеңнің еске сақтау қабілетіне таң қалдым. Ойланып қарасам, мұның да өзіндік негізі бар екен. Ол кісі атқарған тірлігін шын ниетімен, жан дүниесімен, ақыл-парасатымен ойланып-толғанып барып атқарады.
Осы ұлылық ол кісіні қажырлы қайраткерлікпен қатар, ақындыққа, жазушылыққа, ғалымдыққа алып келді. Аталған рухани салалардың әрқайсысында өзінің өшпестей ізін қалдырды. «Өсиеттей өлмейтін артымызға сөз қалдырсақ, мына жалған дүниеден өкінбей өттік дер едім» деп жазды Асанбай ағамыз. Жүрек қылын шерткізген нәзік өлең-жырлары, оқыған сайын ойландыра түсетін естелік шығармалары, ұлыларды дәріптеген «Ұлы Тұран ұлдары» деген үлкен қомақты еңбегі, солардың арасында арттағылар айта жүрсін деген асыл сөздері қалды бізге рухани мұра боп.
Ағамыздың аузынан мен өз құлағыммен естіген небір асыл сөздер бар еді, олардың көбі қазір есімде жоқ, біразы ғана қалыпты жадымда.
Мына нақыл сөзді жиі қайталайтын: «Ұлы болсаң жақсының, құлы болма нәпсінің. Нәпсіні тыя білу керек, оны билеп жеңген абзал. Әр адамның өзінің әділ соты болуы керек - ол оның ар-ұяты. Соны өлтіріп алмаңдар» - дейтін.
«Шіркін, әділдік күшті болса. Ал күш әділетті болса халықтың көсегесі көгерер еді-ау» - деп қоюшы еді сөз арасында.
«Өзін-өзі түсінген дана, өзін-өзі жеңген қаһарман» - деп отыратын.
Енді ойлап қарасақ, Асекең өзін айтыпты ғой, әрі дана, әрі қаһарман болып өтті емес пе өзі бұл өмірден.
Асекең ауылда, елде, қазақшылықтың бел ортасында қайнап өскен кісі ғой. Салт-дәстүріміздің титтейіне, майда-шүйдесіне дейін біледі. Ол кісінің қазақшылығы, қазаққа іш бұратыны керемет. Асекең бүкіл елдің қамқор қайраткері еді.
Осы жерде белгілі жазушы Бекежан Тілегеновтың «Тұйық өмірдің құпиясы» атты роман-толғауынан («Айтылмай қалған шындық», Алматы, «Дәуір» баспасы, 1992 ж.) үзінді келтіре кетейін:
«Қазақстан Жазушылар одағында жікшілдік белең алып, шығармашылық, жолдастық атмосфера бұзылып, сыпайылыққа, ұстамдылыққа, ақылға шақырған ұсыныстар еленбей бара жатқан соң, Қазақстан Коммунистік Партиясы Орталық Комитетінің екінші хатшысы В.Месяцтың басшылығымен бюро өтеді. Онда жекелеген жазушылардың бағыт-бағдары талқыланады.
Қарт қаламгер Сәбит Мұқанов біраз өкпе-ренішін айта келіп: «Есенберлин маған кітабын сыйлаған емес. «Хан Кенені» орыс тілінде оқып шықтым. Әуезовтың пьесасымен үндес екен... Кенесары - бүкілодақтық масштабта әшкереленген адам. Ол туралы қаулы осы уақытқа дейін бар, күшін әлі жойған жоқ. Осыдан кейін мұндай кітаптың қалай жарық көргеніне қайран қаламын?. Тарихта екі Кенесары болған жоқ, біреу-ақ болған. Ендеше, Коммунистік партияның Орталық Комитеті бұл кітаптың шығуына неге рұқсат берді? Кенесарының іс-әрекетіне көзқарас, қатынас біреу-ақ болу керек. Оның ісі, әрекеті Россияға жат, қарсы жүргізілді. Ал біздің Орталық Комитеттің қолдауымен осындай адам туралы кітап шығарып отыр. Жұрт жабылып осы кітапты оқып жатыр. Біраз адамдар, студенттер ұлтшыл ұран көтеріп жүр... Халықтардың арасын ашып, араздастырған, тарих әшкереленген осы бір өлікті қайта тірілтудің қаншалықты қажеті болды? Бұл кітап жастарға керісінше әсер етіп, ұлтшылдық сезімін өршіте түседі. Жазушының жалпы тарихқа көзқарасы дұрыс емес. Ал бұл жақсылыққа әкелмейді, зиянын тигізеді» деген [133 б.].
Ғабит Мүсірепов: «Ілияс Есенберлиннің кітабын талқылауды Одақ менің келісімімсіз белгіледі. Одақ арнайы тізім құрып, өз адамдарын ғана жинады. Бұл - жабайылық дер едім» - дейді [135 б.].
Ал енді осы жиынға қатысып отырған Асқаровтың сөзі мынау: «Жазушылар одағы дұрыс жолда, дұрыс бағытта деп ойлаймын. Ал әдебиетті тек бір ұрпақ жасамайды, әдебиеттің дамуына барлық ұрпақ, барлық жазушы үлес қосады. Өткен өмірімізге менсінбей қарауға болмайды. Аға жазушыларға да ұлғайған жастарыңды, тәжірибелеріңді бұлдай бермеңдер деп айтар едім. Қазір біздің әдебиетіміз - кемелденген, өскен әдебиет. Қаншама құнды шығармалар туды, елеулі істер істелді.
Жазушылар одағы маңызды мәселелерге көбірек назар аударуы керек. Жеке-ара қатынас емес, шығармашылық мәселе бірінші кезекте тұруы керек. Бүгінгі жиында жеке шығармалар жөнінде әңгіме болған жоқ. Тек Есенберлиннің романы туралы ғана пікір айтылды. Тек тарихи тақырып туралы ғана әңгіме қозғалды. Бірақ бұл мәселеге де байыппен қарауымыз керек. Жалпы тарихты бейнелеуімізге қарсы болмауымыз керек. Тек кім қай тұрғыдан, қай бағыттан бейнелейді, мәселе осында. Жаңа бәрің Есенберлинге жабылып, сынап жатырсыңдар. Оларың дұрыс емес. Мен де кітапты оқып шықтым. Жекелеген кемшіліктері болуы мүмкін. Бірақ, негізінен теріс, зиянды кітап деп айта алмаймын. Романнан соншалық үлкен қатені көріп тұрған жоқпын. Кітапта ұлтшылдық сарын бар дегенге де қосылмаймын. Бұл - қате пікір. Мұндай айып тақсақ, өсіп келе жатқан жастарға қандай тәрбие береміз, қандай үлгі көрсетеміз?! Мұндай пікірді абайлап, байқап айту керек» [141 б.].
Бұл жиында Ә.Жәмішев, Ә.Жұмабаев, С.Имашевтар да сөз алды. Бірақ әдебиет туралы әдеттегі жаттанды, жалпы пікір болған соң, бұл сөздерді келтірмедім. Мәжілісті Месяц қысқаша қорытып, екі жақтың да көңілін қалдырмай бірігіп жұмыс істеуге, ынтымақтыққа шақырып, жиналысты жабық деп жариялады.
Осы жерде сол жиналыстан алған бір әсерімді айта кеткім келеді. Ақсақал жазушымыз Сәбит Мұқанов бастап барлығы Есенберлинге жабылып романын жамандап, одан саяси қате, ұлтшылдық белгісін, іздеген кезде, творчестводан мүлде аулақ, таза партиялық рухта тәрбиеленген функционер, коммунистік талаптан, партиялық бағадан басқаны мойындамайтын Асанбай Асқаровтың осы жолы Есенберлинге араша түскеніне таңым бар. Қайран қалдым. Тіпті осы жазушыларға жақын деген, идеология саласын басқарып жүрген Имашевтың өзі де, идеология бөлімінің қызметкерлері де осы романды құбыжық көріп, ұлтшылдық іздеп жүргенде, Асқаровтың араша түскеніне қалай қайран қалмассың». («Тұйық өмірдің құпиясы», 142 б.)
Ол кезде Асекеңнің өлең жазатын өнерін көпшілік біле бермейтін. Ал кейінгі кезде Асанбай ағаның жазып шығарған өлең жинақтары, естелік және әдеби кітаптары ол кісінің қайбір жазушыдан кем емес екенін көрсетті емес пе? «Тағдыр», «Жұмақ пен тозақ жырлары», «Көзқарас», «Ұлы Тұранның ұлдары», «Мен еліммен біргемін» және тағы басқа еңбектері ол кісінің ой-өрісінің кеңдігі, ұлттық рухының биіктігі, халқының тарихы мен тұрмысын терең білетіндігі, көргені мен естіп-білгеніне үлкен пайымдылықпен және парасаттылықпен қарайтыны сияқты қасиеттерінен туған шығармалары, жазбауға болмайтын жүрек сырлары еді. Ал ағамыздың жазылмай қалған, қағазға түспеген, әңгіме арасында ауызша ғана айтылған терең философиялық ой толғамдары қаншама?!
Асекең ең алдымен басшы ретінде ел көзіне түсті. Ол жай басшы емес, ерекше дара басшы, дана басшы болды. Басшылық жөнінде оның өз қағидасы бар еді: «Жақсы басшы болу үшін адамда үш қасиеттің болуы шарт: 1) біліктілік пен зиялылық, 2) тазалық пен адалдық, 3) халқын шексіз сүю. Осы үш қасиет болса, қалған басқару тәжірибесі, ұйымдастыру қабілеті келе-келе өз уақытында қалыптасады. Ал бұл қасиеттер жоқ болса, онда ондай басшы елдің соры» - деп отыратын Асекең. Өзі осы қағидасына берік болды, оны бұлжытпай орындады.
Асқаров алыптығының тағы бір қыры - ол тек қана дарынды басшы, дара тұлға болып қойған жоқ, сонымен қатар мәртебесі биік Ұлағатты ұстаз болды. Қазақтың талай-талай талантты ұл-қыздарын тәрбиелеп, баянды басшылыққа баулыды, үлкен орбитаға шығарды. Асекеңнен дәріс алған, үйренген, шапағатын көрген шәкірттері жүздеп, мыңдап саналады. Партияның сол кездегі әділ принциптеріне негізделген бұл жүйе «Асқаров мектебі», «Асқаров университеті» деп аталды кезінде.
Осы тұста мына оқиға есіме түседі. Асекең өмірден озардан біраз күн бұрын көңілін сұрап емханаға бардым. Қасында Бақытжан бар екен. Әжептеуір уақыт әңгімелесіп отырып қалдық. Оның арасында Қазақстанның әр тұсынан келген азаматтар кіріп-шығып, көңілін сұрап, сәлемдесіп, Асекеңнен көрген жақсылығын, тиген шапағатын айтып жатты.
Сонда Бақытжан: «Папа, барлық елден жақсылығыңызды аямадыңыз, бәріне қол ұшын беріп көмектестіңіз. Ал өз балаларыңызға келгенде неге таршылық жасадыңыз» - деді. Асекеңнің жауабы: «Бақыт, сен менің өз баламсың, егер мен елді ойламай, сендерді ойласам, онда менің кім болғаным?!». Міне, Асекеңнің шын табиғаты, шынайы болмысы.
Асанбай ағамыздың өмірден озғанына 15 жыл болды. Бірақ аты ұмытылып, атақ-абыройы көмескіленген жоқ.
Халқы Асекеңді аса көрнекті қайраткер, айтулы және айбарлы басшы, ғұлама ғалым, үлкен жазушы, талантты ақын, елінің ардақты да абзал азаматы, ұлы перзенті ретінде шығарып салды.
Биік таудың төбесі, асқар шыңы алыстаған сайын жақсы көрінеді деуші еді. Асекеңнің Ұлы тұлғасы өзі өмірден өткен соң күн сайын ұлыланып бара жатқаны рас. Дегенмен, Асекең - тірі кезінде ақ аты аңызға айналған, халқының адал бағасын алған, шексіз құрметіне бөленген адам.
Өйткені Асанбай Асқаров - Алаштың алыбы, қазақтың арысы, ұлттың намысы, елдің ары мен абыройы еді. Қайталанбас біртуар дара тұлға, дана тұлға еді.
Асанбай ағамыздың осы дана, дара тұлғасы халқының есінде мәңгі сақтала бермек.
Көпжасар Нәрібаев, Қазақстанның еңбек сіңірген ғылым және техника қайраткері, ҚР Ұлттық ғылым академиясының академигі
"АЙҚЫН" газеті, 2016 жыл 12 шілде